» Évènements » Happy Chinese New Year of the Dragon

• Dit evenement is voorbij.

Happy Chinese New Year of the Dragon

24 februari @ 10 h 30 min - 31 maart @ 17 h 00 min

Happy Chinese New Year of the Dragon

24/02/24 ˃ 31/03/24

Maak de Draak in jou wakker !

Elk jaar viert de Chinese maankalender een van de 12 mythische wezens van de Zodiak. Aan elk dier zijn onderscheidende kenmerken en spezifieke gelukbrengende eigenschappen toegewezen. En 2024 staat de Draak, symbool van wijsheid, macht, kracht en waarde, centraal. Happy Chinese New Year of the Dragon belicht deze legendarische figuur aan de hand van 41 werken die zorgvuldig worden gekozen uit de laureaten van het Internationale wedstrijd van zodiak design 2024. Al deze fascinerende illustraties weerspiegelen de rijkheid van de verbeelding van de inwoners van de verschillende landen met betrekking op de Draak, het enige mythische dier van de Chinese Zodiak.

De tentoonstelling werd mede-georganiseerd door de Chinese ambassade in België, het Overzeese Centrum voor Culturele Uitwisseling in Peking, het Chinees Cultureel Centrum in België, Atlas Hiseas, de Internationale Chinese-Europese Vereniging van Design Cultuur en het Internationaal Museum van het Carnaval en het Masker.

Begin:
24 februari @ 10 h 30 min