» Évènements » Mets ton beste clèt’che

• Dit evenement is voorbij.

Mets ton beste clèt’che

7 december 2018 - 26 mei 2019

In het centrum van het carnaval van Duinkerken staat vooral de «bande des pêcheurs», de visschersbende, een compacte, vrij onsamenhangende massa die een bonte caleidoscoop vormt. De deelnemers van de «bande», de bevolking, maar ook de toeristen – spannen zich samen lichamelijk in tijdens een reusachtige collectieve chahut.

Deze «georganiseerde warboel» wordt geleid door een tamboer-majoor en trekt elk jaar tienduizenden deelnemers en bezoekers.

“Mets ton beste Clèt’che” (Doe je beste kostuum aan) toonde de verschillende aspecten van de festiviteiten van Duinkerken via een rijk en gevarieerd parcours dat foto-schilderingen en videoprojecties combineerde met meer dan 70 kostuums die nu tot de collecties van het Museum behoren.

Begin:
7 december 2018