» Évènements » HAPPY HEADS

• Dit evenement is voorbij.

HAPPY HEADS

22 juni 2019 - 3 november 2019

Deze tentoonstelling presenteerde de werken van een Frans-Chinese kunstenaarsduo, Benoît+Bo, die hun respectievelijke erfdelen gebruiken om verrassende hedendaagse werken te scheppen die de Occident en de Oriënt combineren en tegelijk een half geamuseerde en half bittere kijk werpen op de wereld om ons heen.

Deze twee hedendaagse kunstenaars die in heel Europa exposeren, maar ook in Hong Kong of Australië, herinterpreteren een aantal maskers die in China traditioneel tijdens het lantaarnfeest worden gedragen. Die maskers worden overschilderd en op foto’s en in video’s geënsceneerd.

In de tentoonstelling « Happy Heads » traden hun werken op een manier in dialoog met de verzamelingen van het Museum van het Carnaval en het Masker waardoor een verbinding tot stand gebracht werd tussen het verleden (het traditionele ritueel) en de hedendaagse tijd (de visie van hedendaagse kunstenaars op dit ritueel).

*Deze tentoonstelling werd georganiseerd in het kader van de 12de biënnale van hedendaagse kunst ARTour « D’un temps à l’autre ».

Begin:
22 juni 2019