» Nieuwigheden in het Interpretatiecentrum over het Carnaval van Binche

Nieuwigheden in het Interpretatiecentrum over het Carnaval van Binche

Dompel u onder in het hart van de stad van de Gilles en beleef het fantastische Carnaval van Binche alsof u er zelf bij bent !

Het Interpretatiecentrum gewijd aan het Carnaval van Binche geeft u de gelegenheid om dit unieke door Unesco erkende feest via een immersieve en multi-zintuiglijke ervaring te ontdekken. Maak kennis met zijn geschiedenis, zijn actoren,zijn  gebruiken en zijn ontwikkeling !

In deze eind 2018 ingewijde  vaste tentoonstelling  worden de mooiste stukken uit de collecties van het museum, nog nooit eerder tentoongesteld archiefmateiaal, oude foto’s, documetaires en een aantal buitengewone voorwerpen gepresenteerd.

DE NIEUWIGHEDEN – Te ontdekken vanaf 16 januari 2021 !

• Beleef het carnavalsjaar via toegevoegde realiteit

In Binche leeft men het hele jaar toe naar Carnaval! Van de vergaderingen van de « cagnottes » tot het passen van de kostuums over de bals en « soumonces », ontdek alle hoogtepunten via een ultra-dynamische tijdlijn met foto’s en video’s in toegevoegde realiteit.

• De « rondeau » van de ochtend in virtuele realiteit

Beleef de « rondeau » (ronddans) van de ochtend van Vette dinsdag alsof u er zelf bij was ! Een 360°-video en een virtual reality-bril  onderdompelen u volledig  in dit visueel heel intense moment. Een uniek perspectief !

• Immersie – in het hart van Mardi gras

Van de « bourrage » (aanvullen van het bovenstuk van het Gillekostuum met stro)  tot het vuurwerk, van de « ramassage » (ophalen van de leden van de carnavalsverenigingen) tot de avond-« rondeau », dompel u onder  in de magie van Mardi gras dankzij een gloednieuwe film, een perfekte afsluiter van uw bezoek.

>> Reserveer uw bezoek :

064/33.57.41