» Het Maskermuseum stelt tentoon in Caen in het kader van de expositie « Carnavals »

Vanaf 17 october organiseert het « Musée de Normandie » een nieuwe tijdelijke tentoonstelling gewijd aan de Europese carnavals. Het Maskermuseum is bijzonder blij en vereerd om eraan mee te werken.

In totaal verlaten meer dan 50 voorwerpen uit onze collecties het museumdepot om in Caen in het kader van deze tentoonstelling gepresenteerd te worden.

« Carnavals » geeft de bezoeker de gelegenheid om zich in deze tijd van collectieve gekheid onder te dompelen en de rol van de carnavals, hun plaatselijke bijzonderheden, hun sleutelpersonages en de vermommingen te begrijpen. Carnaval, een feest van uitspattingen, is een geritualiseerd evenement, een ruimte van vrijheid, maar het bestaat ook uit lawaai, muziek en dans die in de tentoonstelling eveneens te horen of te zien zijn.

Turbulent in Caen, majestueus in Nice, ongetemd in Sardinië, lachend in Granville… carnaval bestaat in talrijke variantes. Deze tentoonstelling onthullt het carnaval, zijn historische oorsprongen, zijn rites en zijn mysteries.

CARNAVALS

Te zien van 17 october 2020 tot 14 maart 2021