» Wedstrijd « Precious breath » – de winnaars

Wedstrijd « Precious breath » – de winnaars

Alice Pietrantoni, een studente uit Rome, is de grote winnaar van de internationale tekenwedstrijd die deze zomer georganiseerd werd in het kader van de tentoonstelling « Respiro prezioso ». Haar werk draagt de titel « C-19. Light is behind every window ».

Deze tekenwedstrijd liep parallel aan de tentoonstelling « Respiro prezioso » die deze zomer in het Museum plaats vond. De wedstrijd rond om het thema mondmasker werd georganiseerd door het internationaal Museum van het Carnaval en het Masker in samenwerking met de Accademia delle Arti Orafe in Rome.

De jury, bestaande uit vakmensen uit de kunstwereld, is via videoconferentie bijeengekomen en heeft de vijf winnaars gekozen die een deelname aan een driedaagse workshop met de Italiaanse designer Barbara Brocchi hebben gewonnen.

1. Alice PETRANTONI (Italie)
    Light is behind every window
  2. Kim EUN JI (Corée)
    Freedom in the deep sea
  3. Hyeryeong JANG (Corée)
    Gratitude
  4. Hyeon jae LEE (Corée)
    Adventures of honeybees
  5. Natia JAPARIDZE (Italie)
    Precious breath

Alice Pietrantoni werd met eenparige stemmen gekozen en wint de wedstrijd met haar werk « C-19. Light is behind every window ». Al sinds haar vroegste kinderjaren heeft ze een hartstocht voor tekenen en ze is in het bezit van een diploma van de Kunstschool. Momenteel volgt ze de cursus sieradenontwerp aan het Europees Designinstituut in Rome. Naast een deelname aan het workshop ontvangt ze een cheque van 250€.